Tuesday, July 20, 2010

Perjuangan mesti diteruskan

Rakyat Palestin begitu teruk ditidas. Makanan tiada. Kemudahan hidup musnah. Sumber rezeki tertutup. Peluang pendidikan terbatas. Mereka terus dibelengu oleh kekejaman Yahudi Zeonis.

Jangan ditanya apa yg orang lain sudah buat. Berusahalah apa yang aku boleh buat. Kerana Allah akan mengira amal mu. Ikhlaskan hati dan tingkatkan usaha. Allah mengurniakan kita peluang. Jika pun tidak mampu berjihad di bumi Palestin, usahakanlah dgn cara tersendiri.

Yang berceramah terus berceramah tanpa jemu dan letih. Dgn azam sentiasa mencari keredaan Allah ceruk pelusuk kampung, pekan dan bandar mereka menjelajah. Penerangan kekejaman Yahudi Zeonis, kesengsaraan saudara kita di bumi Palestin terus disebarkan. Setiap peluang tidak dihampakan.

Bagi yang mengutip dana Palestin terus berusaha tanpa jemu. Setiap saat mencari peluang meningkatkan dana walau pun hanya 10 sen. Walau badan letih dimamah usia, siang dan malam fikiran dan tenaganya diabdikan mencari sumber dana Palestin.

Yang menulis isu Palestin teruskan menulis agar mudah difahami. Yang mereka poster teruskan mereka yang terbaik, agar mudah dihayati. Yang ber sms, facebook, email, cerita kedai kopi, mengajar murid di kelas, malah apa jua kedudukan anda, berperananlah membantu Palestin.

Setidak-tidaknya, jika tidak mampu berjihad dgn tenaga, atau tidak mampu berkata-kata, atau tidak berharta, atau pupus segala idea, maka pujuklah hati mu untuk menghasihani Palestin dan membenci Yahudi Zeonis. Jikapun itulah selemah-lemah usaha yang anda mampu lakukan untuk menjawap di hadapan Allah nanti.


No comments:

Post a Comment